Jak jsme (ne)šli na Pálavu.

18. srpna 2011 v 22:58 | Geisha |  Bla, bla, bla a tak dále...
Plán pondělního dne 8.8. byl jasně daný. Ráno nezaspat, narvat psa do postroje, sejít se s Vallií, narvat psa do vlaku a posléze z vlaku, a užít si výšlap přes Pálavu. Jenže člověk míní.....

Poté, co jsem se ráno vyhrabala z pelechu a absolvovala pohled z okna, bylo mi jasný, že něco není v pořádku. Trošku se nám rozpršelo. Nicméně jsme se s Valií rozhodly, že to prostě risknem, přece nebude pršet celej den, že..... Takže následovala obvyklá hektická příprava batohu, dále několik neúspěšných pokusů nacpat ještě ospalého Brita do postroje, a už jsme směle vyrazili k vlaku. Cestou Briteček pohnojil několik předzahrádek místních občanů, takže jsem se aspoň přestala bát, že pohnojí vlak :D Navíc přestalo pršet - prostě to vypadalo na začátek vydařeného dne.

Abych pravdu řekla, vlaku jsem se bála hodně, jelikož Brit měl jet poprvé v životě. A zkuste si dostat do vlaku psa o rozměrech telete, když se urputně brání..... Tady musím konstatovat, že mám nejhodnějšího psa na světě, protože i když se mu nechtělo, tak po jemném naznačení (násilném táhnutí za postroj) pochopil, že do vlaku bude muset, a šel :) Měli jsme štěstí i na hodnou paní průvodčí, která chudáka netrápila náhubkem, a tak si Brit za chvilku vesele funěl směr Břeclav. A jelikož je to opravdu maxipes, roztáhl se přes celou uličku, takže ho všichni průvodčí museli přeskakovat :)

Výstup z vlaku proběhl poprvé velmi vtipně, jelikož se našemu maxipsovi na schodek rozjely nohy :D Pak mi způsobil málem infarkt.......vlak v Břeclavi končí, tudíž se odpojuje lokomotiva. Samozřejmě se ozvala rána, zrovna když jsme procházeli kolem. A chudák pan pes se tak lekl, že nám hupsnul jak srnka do kolejiště (což se mu moc nedivím, kolikrát se při takové nečekané ráně leknu i já). Ale jelikož je to pes nebojácný (hahaha), vyškrábal se zase zpátky, a všichni jsme mohli pokračovat v cestě.

Následovala cesta vlakem do Mikulova. Čekala na nás krásná červená lokálka, z čehož jsem měla noční můry, protože tam nebývá moc místa. Ale nejelo moc lidí, takže jsme si zabrali super místa, kde se mohl Brit roztáhnout. Bohužel protože tenhle vlak jezdí poněkud houpavěji, tak si chudák nemohl ani lehnout, neboť se začal kutálet :) Nástup i výstup proběhl už bez problémů, a tak jsme stanuli na nástupišti v Mikulově. Tam proběhla menší svačinka (citrónový muffinky od Vallie :)) a už jsme studovali mapu Mikulova a okolí. Podle ní jsme se měli vydat po červené značce. Souběžně s červenou šla i modrá značka, která se ale potom odpojila (tohle je důležitá informace).

A tak jsme se vydali na cestu. Po chvíli jsme narazili na modrou značku. Jelikož se někde měla střetnout s naší červenou, rozhodli jsme se, že půjdeme po ní. Po chvíli jsme dorazili pod Svatý kopeček u Mikulova. S několika přestávkami na focení a popadnutí dechu jsme ho úspěšně zdolali a nahoře zjistili, že modrá značka jaksi končí a červená nikde není :D Takže jsme si ho pomalu zase druhou stranou sešli dolů. Do toho se strhl slušnej liják. Copak Vallie, ta byla se svýma Steelkama vysmátá, ale já jsem v teniskách po chvíli pěkně čvachtala (doslova) a pes se dal pomalu ždímat :D Nakonec jsme zjistili, že Pálava je tak trošku vedle :) Ale vzhledem k počasí jsme se nakonec rozhodli tam už nejít, přece jenom se nechceme zabít (později se to ukázalo jako dobré rozhodnutí, Pálava i se Svatým kopečkem zahalila hustá mlha).

Nicméně kdo by jel domů, když už jsme tam byli, tak jsme to nechtěli zabalit úplně. Takže jsme se dali na průzkum mikulovského zámku. Řekla bych, že Vallie na tom byla se silami asi nejlíp. Já jsem unavená taky nebyla, nicméně čvachtání v mokrých botech není moc příjemný :D A náš Briteček postupně vadl. Byla jsem překvapená, čekala jsem, že my dvě s Vallií budeme sotva chodit a Brit, jakožto hyperaktivní pes, bude v absolutní pohodě. A zatímco jsme my dvě ještě vesele ťapkaly, Brit vypadal, že brzy padne za vlast :D Nakonec jsme si obešli zámek a přilehlé zahrady a vydali se pomalu k vlaku.

Zpáteční cesta probíhala v naprostém klidu. Brit už v lokálce do Břeclavi začal poklimbávat. Když jsme vystoupili, tak se snažil narvat dalšími dveřmi zase zpátky do vlaku :D Na nádraží jsme měli slabou půl hoďku na svačinku a mohlo se vesele jet dalším vlakem domů. Brit tentokrát vytuhl úplně, samozřejmě rozpláclej napříč celou uličkou. Pak přišel pan průvodčí, takže jsem Brita chňapla za postroj a chtěla ho odtáhnout, ale bylo to jako táhnout mrtvolu. Ospalec se ani nehl, jen tak jemně sjel kousek po té podlaze a zůstal zase ležet. A průvodčí se nám smál, že jsme toho psa s Vallií prý úplně zrušily :) Nakonec se milostpán probral a vypotácel se rozchrápanej z vlaku. S Vallinkou jsme se rozloučily a slíbily jsme si, že příště už dáme opravdu tu Pálavu :) Brit se tak tak doplížil domů, lehl do boudy a byl od něj klid :D

Takže takhle probíhal náš (ne)výlet na Pálavu :) Bylo to super, jen škoda toho počasí. Musím ještě jednou pochválit svého čumáčka, protože jsem opravdu nevěřila, že to proběhne takhle hladce :) Dále musím pochválit foťáček, protože mi chudák namokl (to vysvětluje ty rozmazaný fleky na některých fotkách :D), ale i tak to focení ustál.

A příště už snad opravdu ta Pálava :)

Tuhle fotku jsem ukradla Vallii, abyste viděli, jak inteligentně Brit ležel :D Prostě padl a chrápal :D